inter Zakelijk
Image default
Marketing en reclame

Een groot bereik zonder kostbare campagne

Een tas met naamsvermelding wordt niet altijd direct gezien als een relatiegeschenk, maar veelal meer als een service die je krijgt wanneer je een tas nodig hebt na aankopen. Toch is ook dit een vorm van het geven van een relatiegeschenk, net als wanneer een duffeltas, urban rugzak, een documententas of een anti-diefstal rug- en aktetas dit zijn op het moment dat er een logo op gedrukt wordt. Tassen bedrukken is een van de minst opvallende, maar best werkende reclame-uitingen. Tassen komen namelijk echt overal.

Tijdloze relatiegeschenken

Het principe van relatiegeschenken bestaat al heel lang en werd ooit in 1782 voor het eerst ingezet tijdens de verkiezingscampagne van George Washington in Amerika. En hoewel het tot de jaren zestig geduurd heeft voordat de overkoepelende organisatie voor de verkoop van promotionele artikelen, de PPAI, in Europa vaste voet aan de grond kreeg, is het fenomeen daarna niet meer weg te denken uit het bedrijfsleven. Klantenbinding is nu eenmaal een belangrijke factor en het vergroten van naamsbekendheid vraagt om blikvangers en een grote reikwijdte. Tassen bedrukken is daarbij een hulpmiddel bij uitstek.

Praktisch en allround

Tassen bedrukken is, naast het bedrukken van een enorm aanbod in praktische gebruiksartikelen of luxe producten, een relatiegeschenk dat bereikbaar is voor echt iedere ondernemer. In de keuze van het materiaal, de vorm en de kleur laat je al veel van het bedrijf zien. Ook kun je met dit relatiegeschenk onderscheidt maken tussen bijvoorbeeld de klant, de leverancier of directie. Een papieren tas, een linnen draagtas of een shopper, woven, non woven, polyester, katoen, alles kan. Door tassen te bedrukken krijgt je naam een ongelooflijk bereik. Wel is het belangrijk tassen te bedrukken die graag en veel gebruikt worden zoals boodschappentassen, sporttassen of herbruikbare papieren tassen.

Trolleys en anti-diefstal tassen, leren laptoptassen, het zijn allemaal perfecte reisgenoten en met de bedrijfsnaam of het logo kun je alle kanten uit. Een flink herkenbaar logo of een subtiel merkteken, het is maar waar je voor kiest en wat het beste past bij het soort tas en het type relatie. Ga je tassen bedrukken kies dan een manier van presenteren waar het oog makkelijk op valt zodat ook voorbijgangers getrokken worden door het merk, het logo. Ga je dure tassen bedrukken dan is het misschien juist het subtiele merkteken wat een gevoel van luxe oproept, iets waarmee de klant zich graag identificeert en wat daardoor extra gewaardeerd wordt.

Tassen voor iedereen

Relatiegeschenken hoeven dus niet altijd duur te zijn. Praktisch en goed bruikbaar werken heel erg goed door de laagdrempeligheid. Betaalbare prijzen met in ruil daarvoor een groot bereik is eigenlijk wat iedere ondernemer wil. Pennen, mokken, notitieblokken, draagtassen, USB-sticks, allemaal producten die dagelijks gebruikt worden. Het tassen bedrukken maakt daar onderdeel van uit. Tassen uitdelen op festivals, evenementen of beurzen, al dan niet gevuld met leuke hebbedingetjes of aan werknemers die zo ongemerkt reclame maken voor het bedrijf, klanten die met aankopen bij het bedrijf met de tassen de deur uitlopen, er zijn eigenlijk geen gelegenheden waar deze relatiegeschenken niet voor in aanmerking komen. Tassen bedrukken is gewoon een goede marketing strategie: maximale zichtbaarheid voor een relatief kleine investering.

 

Gerelateerde artikelen

5 tips bij het maken van een recruitment video

Linkbuilding uitbesteden bij Adbull?