Wanneer consumenten in aanraking komen met jouw bedrijf of product, dan kijken ze vaak even op een mobiel of ze online iets kunnen vinden. Online vindbaarheid is hierdoor ontzettend belangrijk. Je wilt graag bovenaan komen als mensen je merknaam intypen. Alleen is dit nog best lastig. Hoe doe je dat dan? In dit artikel behandelen we de tips om jouw website op nummer 1 te krijgen.
ConcurrentieAls je zelf een productnaam intypt op Google zul je zien dat je al vaak duizenden resultaten hebt. Op ieder zoekwoord is dus een grote mate van concurrentie. In dit speelveld van concurrentie moet jouw bedrijf hier bovenuit steken. Hier zijn verschillende manieren voor. De meest simpele vorm is: geld. Je kan betalen om bepaalde zoekwoorden te linken aan jouw organisatie. Door Google te betalen kan je er bijvoorbeeld voor zorgen om als eerste naar boven te komen als een gebruiker ‘bruine pinda’s’ intypt.
SEO wat is dat?Een gratis manier om hoger te scoren, oftewel hoger in de Google ranking te komen is search engine optimalisation. Afgekort SEO. Door blog artikelen op je website te plaatsen bevat je website meer informatie en is de kans groter dat je website naar voren komt bij een bepaald zoekwoord. Het is verstandig om met regelmaat teksten te plaatsen op je website en steeds met relevante informatie te komen. Dit kan je eventueel uitbesteden aan een marketing bureau, zoals Anglers.nl
Schrijven, schrijven en nog eens schrijvenEen derde mogelijkheid om je ranking te verbeteren is door te zorgen dat andere website ook linkjes naar jouw website of pagina plaatsen. Hierdoor ziet het algoritme van Google dat jouw website ook genoemd wordt op andere pagina’s en zal het als relevanter beoordelen. Dit geldt ook voor social media platformen en dit kan je helemaal zelf doen. Door een bedrijfsaccount aan te maken op Facebook, Instagram of TikTok verbeter je al je Google score.
Kies de naam van je website verstandigDe vierde tip die we meegeven gaat over de naam van je website. Dit is één van de belangrijkste factoren in het algoritme van Google. Dit algoritme bepaald namelijk welke websites hoog scoren en welke laag. Verkoop je pinda’s, dan doe je er goed aan om voor een website naam te kiezen die ook het woord ‘pinda’s’ bevat. Een naam die niks met pinda te maken heeft, zorgt niet zozeer voor een lage score, maar het helpt je ook niet. Denk dus goed na over de naam van website en link het voor je eigen bestwil aan de naam het product of dienst dat je verkoopt.
|
https://www.anglers.nl/ |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Backlinks: Alles wat u moet weten In de wereld van SEO wordt de term “backlink” vaak gebruikt. Maar wat is precies een backlink? Kort gezegd is een backlink gewoon een link...
- Linkbuilding uitbesteden bij Adbull? Linkbuilding is een heel belangrijk onderdeel van SEO. Het is simpelweg het plaatsen van link naar jouw website, op andere websites. Wanneer Google de pagina...
- Zie de mogelijkheden van online marketing Als je met jouw bedrijf meer online gezien wilt worden, dan is het een goed idee om met SEO aan de slag te gaan. Dit...
- Nieuw instapmodel: de Ibiza Reference De nieuwe Ibiza die SEAT afgelopen zomer introduceerde, heeft nu een nieuw instapmodel gekregen: de Ibiza Reference. De nieuwe Ibiza valt direct op door zijn...
- 3 redenen waarom marketing bij jouw bedrijf past 3 redenen waarom marketing bij jouw bedrijf past Ieder bedrijf doet er goed aan om zich te blijven ontwikkelen. Vooral in tijden van moderne technologie...
- Indicatoren dat een internetverbinding geschikt is voor jouw behoeftes Er zijn veel factoren waarmee je rekening mee moet houden bij het kiezen van een internet abonnement, waaronder de prijs, snelheid en bandbreedte van de...